miercuri, 21 septembrie 2011

Origami

Ing. Oana Bajenaru - Indrumator in tehnica origami.

“Intrucat printre hobby-urile mele se numara si arta de a impaturi hartia, din 2008 am ales sa impartaseasc cu copiii de scoala si gradinita cunostintele pe care le-am dobandit in aceasta veche arta japoneza. Am participat cu copiii la diverse concursuri nationale (origami, arte plastice, etc). Numarul micilor mei studenti care au insufletit hartia cu manutele lor depaseste 300. Consider ca de beneficiile pe care le poate aduce origami in procesul de dezvoltare cognitiva si emotionala a copilului ar trebui sa se bucure cat mai multi dintre copiii nostri”.

BENEFICII:

Abilitati comportamentale

Origami este un exemplu de “invatare prin actiuni repetate schematic”. Pentru a avea succes elevul trebuie sa urmareasca indeaproape si sa asculte cu atentie intructiunile specifice si sa le efectueze intocmai si cu precizie. Pentru multi elevi aceasta activitate dezvolta rabdarea, capacitatea de a se concentra si cresterea increderii de sine;

Invatare cooperativa

Origami se poate lucra cu un grup de elevi de varste diferite. Aceasta activitate tinde sa elimine diferentele de varsta intre copii, copiii mai mici sunt de multe ori in pozitia de a-i invata pe copiii mai mari.

Legatura cu matematica

Transformarea unei bucati de hartie intr-o figura cu trei dimensiuni cum este cocorul este un exercitiu unic de rationament spatial. Origami, de asemenea, este important in predarea simetriei. Desigur aceasta este o regula algebrica fundamentala, care poate fi afisata in afara cadrului formal de lectie de matematica. In plus, plierea hartiei permite elevilor sa creeze si sa manipuleze forme geometrice: patrate, dreptunghiuri si triunghiuri.

Dezvoltare cognitiva

Prin pliere, copiii isi utilizeaza mainile pentru a realiza un anumit set de pasi in succesiune, care produce un rezultat vizibil si care este in acelasi timp placut. Cercetatorii au constatat ca activitatea ambelor maini stimuleaza interactiunea intre ambele emisfere ale creierului si imbunatateste inteligenta verbala si nonverbala a copiilor implicati.

Kant spunea: “ Mainile sunt creierul exterior al omului”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu